NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
حَدَّثَنَا
أَحْمَدُ
بْنُ يُونُسَ
حَدَّثَنَا
زَائِدَةُ
عَنْ
حُمَيْدٍ
الطَّوِيلِ عَنْ
أَنَسٍ قَالَ
سَافَرْنَا
مَعَ رَسُولِ
اللَّهِ صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
فِي رَمَضَانَ
فَصَامَ
بَعْضُنَا
وَأَفْطَرَ
بَعْضُنَا
فَلَمْ
يَعِبْ
الصَّائِمُ
عَلَى الْمُفْطِرِ
وَلَا
الْمُفْطِرُ
عَلَى
الصَّائِمِ
Enes b. Mâlik (r.a)'den;
demiştir ki:
Rasülullah (s.a.v.) ile
birlikte ramazanda yolculuk yaptık. Bir kısmımız oruç tuttu, bir kısmımız
tutmadı. Oruç tutan tutmayanı, oruç tutmayan da tutam ayıplamadı.
İzah:
Buhari, savm; Müslim,
sıyâm; Nesâî, sıyâm; Muvatta' sıyâm; Beytaâkî, es-Sünenü'l-kübrâ, IV, 244.
Hadisin Müslim'deki Ebu
Said'den gelen rivayetinde "yolculuk yaptık" sözünün yerine "biz
Rasûlullah'la birlikte gazaya giderdik" ifâdesi yer alır. Ayrıca o
rivayette, kendisini güçlü hissedenlerin oruç tuttukları ve bu tavrın güzel
olduğu, zayıf hissedenlerin ise, oruç tutmadıkları ve bu tavrın da güzel olduğu
belirtilir.
Bu hadis de Öncekiler
gibi Ramazandaki yolculuk esnasında oruç tutmanın da tutmamanın da caiz
olduğuna delâlet etmektedir.